Skumtomtefudge & Snöbollar

Idag har man bakat lite julgodis, vart väl inte helt lyckat för pojken här är ju världens kräsnaste människa ;)

Skumtomtefudge-receptet tog jag ifrån Patricia :) Patriciac.blogg.se
Hennes såg dock hundra gånger bättre ut än mina ;) gissar på att jag gjorde något litet fel!


Snöbollar

-200g vit choklad
-2,5dl kokos
-1,5msk citron

Garnering
-Kokos/strössel eller florsocker

Gör så här:
Smält chokladen i micron, blanda sedan i kokos och citron efter smak hur du vill ha det.
Ställ smeten svalt ett tag, men inte så att den stelnar helt för då blir det lite svårt att göra bollar av smeten!
Sedan formar du dom som du vill och rullar dom i garneringen och sen förvaras dom i en burk med lock på i kylskåpet så är det klart!:) rätt sött i och med den vita chokladen, men jag tyckte det var gott! /Elin


Kommentarer
Patricia♡

Haha raring:) Kul att du testade receptet:) Tyckte du om dem? Låter inte som att din pojkvän var så förtjust i ditt julgodis:)

2011-12-03 10:54:03
URL: http://patriciac.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0