Lussebullar

Nu vart baket för den här gången färdigt! Jag slutar nog aldrig förvåna mig själv ;) hehe. Vart lyckat den här gången med ! bara det att receptet var för 40 lussebullar och jag fick bara ut 19, råkade göra dom lite förstöra i början :/ men men! Goda vart dom ;)

Mammas Lussebulle-recept!

1 påse saffran
50g jäst
1 ägg
pärlsocker/russin
1,5L mjöl
1,5dl socker
5dl mjölk
150g margarin
0,5tsk salt

Gör så här:
Smula jäst i en bunke
Smält smöret, häll i mjölk och saffran och låt det bli fingervarmt
Häll sen ner lite av degvätskan i bunken med jästen och rör runt tills jästen är löst
Tillsätt sedan resten av ingridienserna (lite mjöl i taget)
Låt sedan jäsa 30min

Pensla dom sedan med ägg och sätt till russin eller socker
Gräddas i mitten av ugnen på 250 grader 5 min :)

/Elin

Kommentarer
VINN EN IPHONE 4S!

sv: om ca 2-3 veckor, ^^ så håll koll!

2011-11-25 20:55:05
URL: http://tinanj.se
Patricia♡

Jag borde också baka:P haha

2011-11-25 23:58:15
URL: http://patriciac.blogg.se/
Marika

Vad duktigt elin=) Bra gjort, synd att vi båda aldrig får ut så så många som man ska få =D

2011-11-26 11:01:49

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0